Monica Hansen

Portræt af Monica

Mit navn er Monica Hansen, og jeg bor på Skovbyvej 19 i Vedsted. Jeg er født i 1988, og jeg blev ansat i dagplejen 1. marts 2022. Jeg har tidligere arbejdet som dagplejer i to år.

Jeg bor sammen med min mand Rasmus og vores to piger, der går i skole. Vi har en kat og en kanin, som børnene gerne må snakke med sammen med mig.

Jeg har indrettet et legeværelse, hvor vi er det meste af tiden og ellers er vi i vores køkkenalrum, hvor der er masser af plads til leg. I legeværelset er der bl.a. et lille bord, hvor man kan sidde og tegne/lege, et legekøkken hvor vi laver mad, og nogle gange bygger vi en motorikbane i køkkenet med bobles og lign. Vi hygger tit med enten musik eller sang.

Ude i haven har vi et område til de små, hvor der bl.a. er en sandkasse, et legehus samt gynger og en lille vippe. På terrassen er der plads til at køre på scooter eller lignende. Her er der plads til både ro, leg og grin.

Børnene møder ind, og vi laver lidt hyggelige ting sammen - enten sidder vi og leger, læser/kigger i bøger eller synger sange og laver fagter til.
Hvis der er nogle, der har brug for en formiddagslur, så får de det.

Vi spiser formiddagsmad hjemme og omkring klokken 9 går vi en tur - det kan være til søen, i skoven eller rundt i byen og kigge på dyr eller lege inde i skoven. Vi er stort set ude hver dag, da børnene nyder at være ude og mødes med de andre dagplejebørn. På vores turer får de styrket deres motorik og sanser.

Hver tirsdag går vi til gymnastik og hver fredag i legestue sammen med mine kollegaer og deres dagplejebørn. Vi går også på besøg hos børnehaven i byen en gang om måneden.

Omkring kl. 11 spiser vi middagsmad, og omkring kl. 12 bliver børnene puttet.

Fra 14.30-tiden spiser vi frugt - alt efter hvornår børnene vågner. Børnene leger efterfølgende inde eller udenfor.

Jeg ønsker at give børnene en tryg hverdag med genkendelige rutiner, samt øve dem i at gøre dem selvhjulpne ved forskellige daglige gøremål.
Det jeg gerne vil give børnene med videre i livet er gode sociale evner, et højt selvværd og selvstændighed.

I mit arbejde vægter jeg fællesskabet højt samt nærvær, omsorg og tryghed for både børn og forældre, samt et godt forældresamarbejde, så jeg kan give jeres barn den bedste tid hos mig.