Marianne Juhl

Portræt af Marianne

Jeg hedder Marianne Roager Juhl og er født i 1967. Jeg bor på Møllevænget 6 i Bevtoft sammen med Flemming, der er født i 1969 samt vores børn - Didde fra 2002 og Emma fra 2006. Derudover har vi hunden Tico. Jeg blev ansat som dagplejer i januar 1997 og er i dag både motorik - og grøn spire - dagplejer.

De indendørs omgivelser består af legerum med legekøkken, læse/stillekrog og dukkekrog.

Udendørs område bestående af stor sandkasse, gynge, legehus, rutsjebane, græsplæne og fliser.

Hverdagen begynder med en god modtagelse. Det er vigtig for at få en god dag fra starten - Hvordan har barnet sovet, har barnet spist morgenmad, og er man kommet godt hjemmefra? Herefter får vi formiddags mad - og så vores historie-goddag sang.

Formiddagene går bl.a. med leg udenfor, gåture, cykelture til landmanden/skoven/fiskesøen, besøg ved kollega/børnehave/legestue, osv. Efter en dejlig formiddag får vi middags mad med små fortællinger. Inden middagsluren slapper vi af med lidt mindfulness. Efter middagsluren får vi lidt eftermiddags mad og leger indtil børnene bliver hentet.

• Forældresamarbejde.

• Gøre barnet tryg i forskellig omgivelser.
• Selvstændighed.
• Sociale evner/relationer.
• Lære at finde glæden i det man foretager sig.
• God motorik fin/ grov.
• Jord til bord - Vi har 2 drivhus, børnene og jeg sammen fylder med grønsager, frugttræer, plantekasser, osv.

Jeg brænder for emner, som fra jord til bord, hvor der sættes et lille frø, og følger forvandlingen. Ligesom den forvandling der sker, når jeg modtager et barn, der udvikler sig i sin tid i dagplejen, med baggrund i de 6 blade på vores pædagogiske læreplans blomst.

Motorik er alfa omega. At udfolde sin motorik, og udforske sanserne. Både finmotorikken med små ting som perler, samt grovmotorikken ude i alt terræn, som f.eks. i skoven.

Sprog - at kunne fortælle oplevelser, gengive historie, sætte ord på det man ser.

Mine vigtige egenskaber er anerkendelse, at være nærværende, udvikle barnets alsidige personlige udvikling og kommunikationen med forældrene.