Helene Thøgersen

Portræt af Helene

Mit navn er  Helene Thøgersen og bor på  Søndervang 6 i Gram. Jeg er en årgang 1961 og har været dagplejer siden 1995. Jeg bor i et parcelhus sammen med min mand Jan, som arbejder som tømre. Vi har 2 børn som ikke bor hjemme mere. Camilla som bor i Nustrup med sin kæreste og deres 2 børn, og Casper som bor i Horsens med sin kæreste. Mit hjem er røgfrit og vi har ingen husdyr.

I huset har jeg et legeværelse, som er indrettet med legetøj osv. tilegnet barnets alder. Og så har de både køkken-alrum og en stor gang, hvor der også er mulighed for at lege.

Udendørs har jeg en stor lukket have med overdækket stor sandkasse og med skygge og læ for sol og regn, gyngestativ , rutchebane og legehus. Der er masser af plads til at tumle, lege og udforske. Derudover er der masser af forskellige køretøjer osv. at udfolde sine motoriske sanser på.

En almindelig arbejdsdag  starter med at børnene kommer lidt efter lidt, og de, som ikke har spist morgenmad, får det, og ellers går vi i gang med leg & læring. Vi får frugt eller lignende midt på formiddagen og frokost ca. kl. 11, hvorefter vi synger eller læser historier inden middagssøvnen.

En gang i ugen går vi i legestuen i Gram Fritidscenter, og så har vi også mulighed for at gå i motorikcentret en gang i ugen. Vi går ofte på besøg hos kollegaer og legepladsen for at møde de andre børn og kollegaer.

At barnet er i fokus og at give barnet en tryg og god hverdag, og at de får selvstændighed og glæden ved at lege med videre i livet. Og så vægter jeg åbenhed og en god dialog med forældrene højt.