Monika Marcussen

Portræt af Monika

Mit navn er Monika Marcussen. Jeg bor på Pilevej 11 i Hammelev. Tlf. 41 43 94 28.   Jeg er født i 1976 og blev ansat i september 2008 og var ansat i 10 inden jeg tog en PAU uddannelse og blev genansat i marts 2021. Min familie består af min mand Rene og vores 2 børn Emil fra 2003 og Maya fra 2007. Vi har en lille bomulds hund.

Vi er i stue/køkken, som er et stort lyst rum, hvor der er mulighed for at barnet kan trække sig, hvis det er det, man har brug for.

Udenfor har jeg en sandkasse og græs vi kan lege og tumle i/på. Der ligger også et skovområde lige i baghaven vi kan gå ned i.

Hverdagen bruger vi på, at lave kreative ting specielt til de forskellige højtider. Vi har også nogle dage, hvor vi bager og laver mad. Vi synger en masse, læser og tegner. Hverdagen hos mig foregår på børnenes præmisser. Det er dem der vælger, om de har lyst til at være med eller om de hellere vil kigge på eller lave noget andet.

Det vigtigste for mig at forældre og børn er trygge ved mig, og at jeg kan gøre børnene så selvstændige, så de kan klare sig godt, når de skal videre ud i livet. Jeg vil blandt andet arbejde på, at de kan yde omsorg for andre og være en rigtig god ven, at de selv kan tage tøj af og på, at de udvikler sig sprogligt, at give dem nogle motoriske udfordringer, at vi har en tryg og god hver dag.