Christina Hansen

Portræt af Christina

Jeg hedder Christina Hansen og jeg bor på Østre Parkvej 36 i Vojens. Jeg er født i 1989 og har været dagplejer siden april 2023. Jeg bor sammen med min kæreste Henrik.

Indendørs er huset indrettet med bryggers med garderobe og pusleplads. Der er et stort køkken-alrum, et godt lægeværelse, som er indrettet i små legezoner, med dukkehjørne, legekøkken, aktivitetslarve på væggen, legetæppe til leg med forskellige køretøjer.

Udendørs er der en stor indhegnet have med græs, frugttræer og med muligheder for leg og motorisk udfoldelse. Der er gyngestativ, bakke med rutsjebane, træstubbe som balancesten, nedgravede sandkasse med fliseområde og plads til at spise ude. Der er et stort fliseområde, hvor vi kan kører på biler, scootere og cykler. I haven er der garage med plads til barnevognene, og børnene kan sove tørt og i læ når det regner eller er vinter.

Der vil værre mulighed for morgenmad frem til kl.7.30, for de børn, der har brug for det. Efter morgenmaden sover nogle formiddagslur og andre nogle leger, læser bøger, bygger puslespil og hygger. Der er formiddagsmad kl.8.30, hvor vi snakker om hvad vi skal lave, så dagen er forudsigelig for børnene.

Formiddagens aktiviteter er i gang fra kl. 9-10.30. Vi leger inde eller ude, vi er kreative, vi synger og danser, vi laver motorikbaner og bruger kroppen, vi bruger sanserne, går en tur ud og ser dyrene og naturen, vi mødes med de andre dagplejere, leger i haven og vi er i legestue sammen med de andre dagplejere fra midt-gruppen. Når vi nærmer os kl.10.30 holder vi samling og spiser frokost og snakker om, hvad vi har set og lavet. Herefter er det er tid at børnene puttes til middag mellem 11.30 og 12, efter behov. Da en dag i dagplejen for jeres barn, er fuld af indtryk, leg og læring er det vigtigt med en god søvn, da det er her jeres barn bearbejder dagens indtryk. Efterhånden som børnene vågner er der eftermiddagsmad, og eftermiddagen er stille og rolig. Der er igen fokus på ro og nærvær, og vi leger enten inde eller ude, til børnene bliver hentet.

Da det kan ske at I får brug for gæstedagpleje, er vi ofte sammen med de andre dagplejere i midt-gruppen, så jeres barn bliver tryg ved de andre dagplejere og deres børn.

I dagplejen er det vigtig med tryghed, nærvær og omsorg, da det er grundlaget for jeres barns trivsel, læring og udvikling.

Jeg er uddannet pædagogisk assistent og har arbejdet i vuggestue/børnehave, hvor jeg har erfaring med sansemotorisk udvikling, børn i udfordringer, samt barnets generelle udvikling og trivsel.

Som dagplejer vil jeg gerne give jeres barn robusthed, et godt selvværd, god selvtillid, gøre dem selvstændige og selvhjulpne, udvikle deres sociale kompetencer og styrke deres motorik, som er grundlaget for at de lærer at snakke, skrive og læse senere i livet.

I det daglige arbejde som dagplejer brænder jeg for at følge det enkelte barns individuelle udvikling, bruge naturen og uderummet, arbejde med sanserne, motorikken (sansemotorikken) og barnets sproglige udvikling. Jeg er en smilende, rolig og omsorgsfuld dagplejer, der er nærværende, anerkendende og viser forståelse for dit barns behov og udtryk for følelser, og samtidig har jeg stor fokus på at skabe tryghed og en tryg tilknytning til jeres barn, da det er forudsætningen for jeres barns nysgerrighed, lysten til at lære, udforske verden og trivsel og udvikling.