Lone Iwers

Portræt af Lone

Jeg hedder Lone Iwers og bor Rosenvænget 2 i Haderslev med min mand Niels. Vi har 2 voksne børn og 4 børnebørn. Mit telefonnr.  er 28608321. Jeg blev født i 1963 og har været dagplejer siden 1990.

Når vi leger inde foregår det i et legeværelse og i køkkenet, hvor vi har alt muligt forskelligt legetøj. Vi spiser frokost inde på legeværelset .

Udenfor har vi fået lavet en ny terrasse  med ny sandkasse, og vi har en rutsjebane og forskellige køretøjer.

Dagen begynder stiller og roligt, når de første børn kommer. Hvis der er nogen børn, der ikke har spist  morgenmad, klarer vi også det.

Omkring kl. 9, får vi en lille snack, i form af noget frugt, eller en bolle. Kl. 11.00 spiser vi frokost (rugbrød med pålæg og grønt). Derefter rydder vi op, får en tør ble på, og så vi er klar til en middagslur omkring kl. 12.00.

Når middagsluren er overstået, får vi en lille snack, hvis vi kan nå det,  inden I henter jeres guldklump.

Vi går ture i området, leger udenfor i min have, eller laver kreative aktiviteter indenfor, som styrker barnets sanser, sprog og motorik. En gang om ugen går vi i legestue, hvor vi mødes med de andre dagplejere. Om vinteren mødes vi indenfor hos en kollega. Om sommeren  er vi udenfor, enten hos en kollega eller på legepladsen.

For mig er det vigtigt at give jeres børn, en stille og rolig hverdag, hvor tryghed og forudsigelighed vil være i centrum.
Jeg sidder altid på gulvet, så jeres barn kan få et kram, når der er brug for det.

Jeg glæder mig til at møde jer.