Lisbeth Erbs Olsen

Portræt af Lisbeth

Hej

Jeg hedder Lisbeth Erbs Olsen og er født i 1969. Jeg er gift med Jørgen og sammen har vi Simon og Søren. Vi bor i Starup på Lindøvej 103. Vi har ingen husdyr og er et ikke-ryger hjem.

Jeg startede som dagplejer i 2002. I 2012 blev jeg tillidsrepræsentant for alle dagplejere i hele Haderslev Kommune. Derfor har jeg ingen faste børn men fungerer som gæstedagplejer en gang i mellem, når det passer ind i min arbejdsplan.

Indenfor bruger vi køkken-alrummet samt et stort værelse til leg og udfoldelser. Udenfor holder jeg af at bruge vores dejlige natur, stier og legepladser her i Starup.

Dagen starter stille og rolig med at børnene kommer. Nogle af børnene har måske været her før og andre har ikke, så min primære opgave er at få børnene til at falde til - og derfra finder vi så ud af, hvad dagen kan byde på. Generelt vil formiddagen indeholde sang, leg mm indenfor og noget frisk luft. Ofte vil vi mødes med nogle af de andre dagplejere. Efter frokost er det sovetid. Når børnene vågner får vi lidt at spise og hygger os indtil mor/far kommer.

K – kollegaer – godt samarbejde, aktiviteter, fællesskab, idé-udveksling.

Æ – ærlighed – stabilitet, giver tryghed for både børn og forældre.

R – ro – er en fantastisk gave vi har mulighed for at give det enkelte barn.

L – latter – jeg er en glad og positiv person

I – individ – møder barnet, der hvor det er. Tid til det enkelte barn.

G – genkendelighed – dagens rytme, ”rutiner”, sange, ugentlig legestue mm.