Pernille Mensing Poulsen

Portræt af Pernille

Mit navn er Pernille Mensing Poulsen og jeg bor på Tornsangervej 6. Jeg er født i 1993 og jeg blev ansat i dagplejen i maj 2020. Jeg bor sammen med min mand Nikolaj og vores 3 børn Mathilda fra 2016, Maze fra 2018 og Millie fra 22.

Jeg er uddannet pædagogisk assistent i 2015 og har tidligere arbejdet på en skole, som støtte for børn i klasserne og i SFO. Derudover har jeg igennem min uddannelse arbejdet inden for både normalområdet og specialområdet.

Inde hos mig leger vi i legeværelset, men børnene har også mulighed for at trække sig ind i stuen, køkkenet og vores bryggers, som også er dagplejens indgang og “pusle-station”.

Inde på legeværelset har vi mulighed for at lege med alverdens legetøj, fx. legekøkken med tilbehør, bilbane med biler og andre køretøjer/maskiner, dukkevogne med dukker, og en masse andet legetøj, der passer til børnenes alder. Vi har også mange børnebøger, vi kan sidde og kigge i, eller som jeg læser højt af eller bruger til dialogisk læsning. Derudover har vi også puslespil og nem tilgang til papir, maling, farver, dimser mm., så vi hurtig kan gå i gang med kreative aktiviteter.

Og derudover har vi madrasser og motorikbane med rutsjebane, som vi tager frem indimellem.

Udenfor kan vi bevæge os ud i den store have, her har vi gynger, rutsjebane, en stor overdækket sandkasse med legetøj, samt mange køretøjer, som man kan køre rundt på.

Hvis der kommer børn tidligt, starter vi med at spise morgenmad. Man kan få morgenmad indtil kl. 7.30. Efter morgenmaden leger og hygger vi, imens jeg rydder op i køkkenet efter morgenmaden. Herefter leger vi sammen på legeværelset: laver mad i legekøkkenet, dukkeleg, kører med biler, læser bøger, danser til musik osv. Mellem kl. 8 - 8.30 spiser vi lidt igen. Vi får ofte boller, men også bananpandekager, knækbrød, hjemmelavet smoothie eller vafler.

Herefter får vi en ny ble/tisser på potte. Og så enten laver vi noget kreativt ved bordet; maler, tegner, klipper mm., og ellers går vi udenfor og leger, laver aktiviteter og får frisk luft. Tit har vi madpakker med, så vi kan nyde middagsmaden et skønt sted i skoven eller ved legepladsen. Ved 11-tiden spiser vi frokost, det er ofte rugbrød med grønt, men også varme retter indimellem. kl. 11.30 - 11.45 er det tid til en ny ble igen og så er det sovetid.

Eftermiddagsmaden serveres efterhånden som børnene vågner, typisk mellem 14.30 - 15.00, og så leger og hygger vi ind til børnene bliver hentet, og siger tak for i dag og på gensyn.

Tryghed, omsorg, mange kram og ikke mindst hygge er en stor del af vores hverdag, og noget jeg lægger stor vægt på! Det er vigtigt for mig, at vi er glade hver dag og leger, mens vi bliver gode socialt, motorisk og sproglig, så jeg får givet jeres små den bedste start på livet, med en masse mod på den kommende børnehave tid.

Jeg holder utrolig meget af at være ude, og vi er stort set ude hver dag, enten i haven eller på tur i de skønne natur områder vi bor omkring. Vi synger og danser, og har ret tit gang i små kreative aktiviteter, for jeg elsker at være kreativ sammen med de små!