Anne-Mette W. Hansen

Portræt af Anne-Mette

Jeg hedder Anne-Mette W Hansen. Jeg er årgang 1977 og jeg har været dagplejer siden 2006. Er uddannet social- og sundhedsassistent, hvor jeg har arbejdet på Haderslev sygehus på bl.a. fødegangen samt medicinsk afd. Jeg er gift med Bertel.

Vi bor i et nybygget hus fra okt. 2020 på Ejsbølhøj 21, Haderslev. Både ude og inde er dagplejen en afdeling for sig selv. Inde er der egen bryggers indgang hvor børnene har deres egen garderobe plads, dagpleje badeværelse, gang samt et dejligt stort legeværelse. Ude har vi en stor dejlig lukket flisebelagt “dagpleje gårdhave”. Der er bl.a. en sandkasse, legehus og en masse forskelligt legetøj samt et bord/bænkesæt, hvor vi spiser når vejret tillader det. Der er lavet små hyggelige kroge med krukker, hvor vi bl.a dyrker Jordbær og blomster.  I et bur har vi vores kanin “Stampe”. Ham fodrer, snakker og klapper vi hver dag.

Jeg er en aktiv, kreativ dagplejer, der elsker at være ude i naturen i alt slags vejr. Vi er meget ude, enten i haven, på tur eller på en anden måde i naturen. Her får børnene jord under neglene og masser af frisk luft hver dag og kendskab til årets gang i naturen. Vi er i legestue én gang pr uge, hvor vi mødes med andre dagplejere. Vi har en ladcykel, som giver os muligheder for at tage på tur og opdagelse i skoven, stranden, bondegården eller andre skønne steder. Vi besøger gerne andre dagplejere, så børnene lærer andre at kende også i forhold til gæstedagpleje. Vi værdsætter også hjemmedage, hvor vi kan fordybe os i bøger, musik, leg og være kreative.

Jeg værdsætter at give børnene en god, stabil og tryg hverdag, hvor der er rum til både fordybelse hjemme i dagplejen, men også når vi er på tur med enten barnevognen eller ladcyklen. Jeg prøver at tilgodese hver enkelt barns behov. Jeg går meget op i at børn samt forældre føler sig trygge i vores hjem, og at forældrene bliver trygge ved at aflevere deres børn her. For mig betyder det meget at få formidlet til forældrene, hvad vi laver i hverdagen. Mit ønske er at give mine dagplejebørn en god og stabil og tryg hverdag. Det er mit håb at have et åbent og ærligt samarbejde med forældrene.