Rikke Truelsen

Portræt af Rikke

Jeg hedder Rikke og bor på Ternevej 1. Her bor jeg sammen med min mand Rasmus og vores to drenge Lukas fra 2014 og Elias fra 2016 som begge er skolebørn, samt vores to allergivenlige hunde Mynte og Molly. Hundene vil være i deres eget rum når jeg har børnene i dagtimerne.

Jeg er et glad og positiv menneske som elsker at være ude og bruge tid i naturen året rundt, som jeg også vil komme til sammen med jeres/dit barn. Jeg fungerer som gæstedagplejer i Vojens.

Vi er så heldige at have naturområde som skov og sø tæt på, hvor vi bor, som vi vil benytte, når vejret tillader (som godt kan være når det regner og sner, for vi er jo ikke lavet af sukker). På min egen matrikel har jeg et stort udeareal, hvor der er sandkasse, køretøj, vippe og et bordbænkesæt, hvor der er skygge, når solen bliver for varm. Her er plads til en masse hygge og hele området er indhegnet.

Indenfor bruger vi vores køkken-alrum, da jeg synes, det er vigtig, at jeres små guldklumper er en del af os, og det føles hjemmeligt for dem. Der er rig mulighed for børnene at udfolde sig i de små læringsmiljøer, med legekøkken, bilbaner, motoriske aktiviteter samt en masse hygge i børnehøjde.

Morgen starter stille med hygge og rolig leg, samt morgenmad til de børn, der kommer tidligt (inden kl. 7:30). Dagen bliver planlagt ud fra de styrkede pædagogiske læreplaner, alt efter den børnegruppe jeg har på dagen, så det passer til både store og små. Det kunne være:

• Opleve naturen og udforske den.
  • Tur til legestuerne.
  • Besøge de andre dagplejere og omvendt.
  • Motoriske lege, hvor vi bruger kroppen og sanserne.

Vi spiser en sund og lækker frokost både inde og ude omkring kl. 11.

Tryghed, omsorg og udvikling.

At give jeres/dit barn tryghed og omsorg når de kommer i gæstedagpleje.

Jeg forsøger at komme rundt til alle dagplejer/ legestuer således at jeres børn føler sig trygge ved mig, når der er behov for at de kommer i gæstedagpleje.

Jeg går meget op i børns motorik og deres selvhjulpenhed inden for deres aldersgruppe.