Jeanette Lauridsen

Portræt af Jeanette

Hej. Velkommen til min dagpleje. Jeg hedder Jeanette og er fra år 1986. Jeg har været ansat i dagplejen i Vojens siden 2016. Jeg bor på dyssebakken 92 med min mand, og to børn, en pige fra 2005 og en dreng fra 2009. Vores hjem er røg og dyrefrit.

Vi bor i et stort dejligt hus, hvor der er masser af plads til leg. Dagplejen har egen indgang, med en garderobe til hvert barn. Vi har et  værelse i forbindelse med garderoben, med legetøj til alle aldre. Værelset er indrettet med gulvtæppe, så vi kan sidde rart, og en madras, hvor vi læser bøger eller andet. Vi har et stort køkken alrum, som vi bruger ligeså meget, til al slags leg.

Udenfor har vi en lukket have, med både græs og fliser, så børnene har mulighed for at kører på alle vores kørertøjer. Vi har sandkasse, legehus, og forskelligt legetøj. Vi har i forbindelse med haven, en stor lukket overdækket terrasse, hvor børnene både kan stå og sove, og vi kan spise om sommeren.

Hverdagen her hos mig starter med fri leg, til alle børn er kommet. Når vi alle er samlet starter vi med at få lidt formiddags mad, hvorefter vi så kan tage på tur. Vi er så heldige at bo tæt på både skov, søen og natur, så der går vi ofte ned. Så lytter vi efter lyde i skoven, samler blomster, blade, eller ser efter liv i søen blandt andet.

​Ellers  bruger vi tid på at lege, bygge hule, male, danse til musik, vi dyrker børne yoga, bager sammen og meget andet. Jeg går op i at inddrage børnene, i de daglige gøremål her i dagplejen, og gøre dem selvhjulpne, så derfor hjælper de med at lave mad, dække bord, rydde af, øve sig i at tage tøj af og på mm. Og de elsker det faktisk, de vokser, og man kan se stoltheden i de små ansigter.

Vi besøger også kollegaer, og deres børn. Og til sidst bruger vi bare enormt meget tid på at hygge os sammen, grine, kramme, og bare have det rigtig rart.

I min dagpleje ønsker jeg at skabe en dagligdag hvor tryghed, nærvær, og anerkendelse er i fokus. Hos mig bliver jeres barn set, mødt og forstået. Alle børn er forskellige, så når vi laver aktiviteter, sørger jeg for at tilpasse det til hvert barns behov. Jeg lægger også vægt på at udvikle og selvstændiggøre børnene, i form af sprog, sprog/motorik træning ,samspillet med andre, hjælpe med daglige gøremål mm. Så jeres barn er rustet til det videre liv i børnehaven.

Det betyder rigtig meget for mig, at have en god og ærlig dialog med jer forældre. Er vores samarbejde godt, skaber vi sammen det bedste udgangspunkt for at jeres barn trives, og udvikler sig bedst muligt.