Dagplejens mål og visioner

I Haderslev kommunale dagpleje har vi et ønske om en stærk dagpleje med høj kvalitet og god tid til det enkelte barn. Dagplejen er et dagtilbud for de 0 – 2,11 årige børn.

En dagplejer arbejder i eget hjem og normeringen i dagplejen er på 4 faste børn pr. dagplejer. En dagplejer kan have et 5. barn indskrevet i kortere perioder og dermed max ansvaret for 5 børn.

Mål

I Haderslev kommunale dagpleje, et nærværende miljø, er målet at give børnene tryghed, omsorg samt understøtte det enkelte barns trivsel, læring, udvikling og dannelse i samarbejde med forældrene, og dermed bidrage til at fremme børns muligheder i livet.

Vision

I Haderslev kommunale dagpleje er vores vision at være et attraktivt højkvalitetsdagtilbud, hvor fokus er på den nære relation til en dagplejer, det hjemlige miljø og hvor vi skaber privilegerede positioner for alle børn.

Vi ønsker at opretholde en bæredygtig organisation, hvor vi fortsat stiler efter at have høj tilfredshed blandt forældrene og være en arbejdsplads med stor arbejdsglæde og et sundt arbejdsmiljø, hvor vi ser muligheder og er handlingsorienterede.

Vi vil være et trygt sted at lege og lære!