Helle Larsen

Dekorativt billede

Mit navn er Helle Larsen, og jeg bor i centrum af Haderslev på Gåskærgade 54 (indgang fra P-plads på bagsiden af huset) Tlf. 30299700. Jeg blev ansat som kommunal dagplejer i 1993. Jeg er gift og har 4 voksne børn. Vi har desuden 2 katte.

Vi opholder hos i legeværelset, køkkenet og gangen. Indgang i bryggers, hvor der er garderobe og pusleplads. Udenfor har vi en lille gårdhave, hvor vi har sandkasse, rutchebane og diverse køretøjer.

Hverdagen starter med at vi får et lille måltid, når alle børn er kommet. Vi leger både ude og inde. Når vi er indenfor synger vi, danser, laver puslespil, læser bøger, tegner og andet kreativt og ellers bare leger. Når vi er udenfor leger vi enten i gårdhaven, går tur eller på legeplads. Vi spiser frokost ved 11-tiden og synger altid en sang inden, vi spiser frokost. Derefter bliver børnene skiftet/sidder på potte, inden det er sovetid. Nogen sover i barnevogn, andre sover på madras indenfor. Når de er stået op, får de igen et lille måltid.

I mit arbejde som dagplejer er det vigtigt for mig at give børnene en rolig og tryg hverdag, hvor børnene trives. Jeg lægger vægt på det nære og trygge miljø, og at tingene kommer til at foregå i børnenes tempo, hvor jeg kan tage hensyn til det enkelte barns behov og trivsel.