Tove Højrup

Dekorativt billede

Jeg hedder Tove Høirup, bor på Højgade nr. 5 i Vojens midtby. Jeg er født 1964, og har været ansat siden 1 marts 1996.  Jeg er gift med Hans. Tilsammen har vi 3 voksne børn og 7 børnebørn.

Indenfor: Her har jeg et stort legeværelse med legesager alt efter barnets alder. Rummet er delt op i små læringsmiljøer. Vi har et tumlehjørne, stille- og læsekrog, legekøkken, byggekrog osv.

Udenfor: Jeg har en stor baghave på ca. 230 m2, som er indrettet med naturlegeplads, hvor der er rutsjebane, gynger, kravle rør og et bakket terræn. Der er legehus, sandkasse og belægning, så det er nemt at komme rundt på div. køretøjer. Vi sætter kartofler og sår lidt grønt i plantekasser. Her er der rig mulighed for at lege, tumle og styrke motoriske færdigheder.

Børnene møder ind og vi får lidt formiddagsmad omkring kl. 08.30-09.00. Nogle dage leger vi hjemme ude/inde, andre dage er vi på tur. F. eks går vi i skoven, fodrer ænder, går på banegården og ser togene køre forbi. Nogle gange er det sammen med en kollega og hendes børn. Omkring kl. 11 spiser vi frokost, så bliver der sunget, læst historier eller kigget i bøger, inden det er tid til en lur. Når børnene har sovet, får vi eftermiddags frugt, og leger indtil de skal hjem.

En gang i ugen er vi i legestuen, hvor vi mødes med 5-6 andre dagplejere og deres børn. Børnene leger med hinanden, og vi ser ofte at relationer og venskaber opstår.

En almindelig arbejdsdag for mig, foregår med leg, læring og motoriske samt sanselige udfoldelser. Jeg sætter barnet først, og har fokus på hvert enkelte barn, dets styrke og udfordringer. Det er vigtigt for mig at dit barn trives og at følelsen af tryghed og glæde er en forudsætning, når I træder ind af døren hos mig. Jeg er helhedsorienteret i aktiviteterne med børnene og bruger den styrkede pædagogiske læreplan til at tilrettelægge dagens/ugens aktiviteter. Jeg ser hele barnet, og udformer aktiviteter der er tilpasset den enkelte og dets behov for udvikling.

Forældresamarbejdet vægtes højt hos mig, da jeg mener, det er vigtig at vi i samarbejde kan give barnet de bedst mulige forudsætninger i livet. Jeg værdsætter åbenhed og ærlighed i kommunikationen omkring barnet, med fokus på trivsel og udvikling.

Hvis det har fanget din/jeres interesse, er i velkommen til at kontakte mig på tlf. 23932502.

På gensyn i min dagpleje.