Mai-Britt Svenson

Dekorativt billede

Jeg hedder Mai-Britt Svenson og bor på Nyvej 23. Jeg er født i 1966 og blev ansat som dagplejer i 1995. Jeg er gift med Michael, vi har 2 voksne børn og 2 børnebørn. Jeg har en lille hund som hedder Gizmo. Mine fokusområder: naturdagplejer, sprog, motorik og

Inde: 50 kvm. fordelt på legeværelse og køkken/alrum. Legeværelset er inddelt i zoner: hule/hyggekrog, et grovmotorisk hjørne, legekøkken og værksted, hvor børnene har plads til fordybelse. Køkken/alrum: køre på køretøj ,løbe, danse, musik, rim og remser.

Ude: mere end 100 kvm. fliseområde, hvor børnene har mulighed for at på opdagelse i legehus med aktivitetsvæg, naturhule, sandkasse med mulighed for at øve balance . Børnene har deres egen køkkenhave, hvor vi dyrker grøntsager.

Struktureret hverdag, med plads til spontanitet . F.eks.: give hestene gulerødder på marken, til havnen og se på skibe, tage en cykeltur på ladcyklen. Vi går fast i legestue 1 gang om ugen, og har som regel besøg/besøger en kollega for at styrke børnenes sociale kompetencer.

Tryghed og nærvær, at følge børnenes spor (barnets idéer og interesser) Give børnene en omsorgsfuld og guidende hverdag, hvor der tages udgangspunkt i hvert enkelt barn og dets behov. Have et godt forældresamarbejde. Sørge for en energisk og involverende hverdag, som foregår i børnehøjde.

I vil møde en glad, smilende og imødekommende dagplejer, som er fleksibel og stabil.