Jeanette Holtz Pedersen

Portræt af Jeanette

Mit navn er Jeanette, jeg bor på Præstevænget i Fjelstrup. Jeg er født i 1989 og jeg blev ansat i dagplejen i 2019. Jeg bor sammen med min mand Kasper og vores to børn, Phillip og Sophia og vores lille kat Mickey.

Vores hverdag indenfor foregår i stuen, hvor børnene har fri mulighed for at benytte sig af legetøjet som står på reolen. Det er en større stue, hvor vi har mulighed for at udfolde os både med tumle lege, læse bøger, være kreative, lege i legekøkkenet, høre musik, synge og danse. Det er også i stuen, vi spiser vores måltider.

I vores udemiljø har jeg et legehus, en stor sandkasse med ude køkken, gyngestativ, rutsjebane, scootere og biler. Vores udsigt er udover vores regnvandssø, hvor der tilhørende er en sti, som vi benytter os af til gåture.

Børnene møder ind løbende. Der er mulighed for at få morgenmad indtil kl. 7.30, ellers hygger vi med rolig leg indenfor og en lille morgenlur til de børn, der har behov for det. Omkring kl. 8.30, hvor vi får lidt formiddagsmad. Ved 9-tiden gør vi klar til formiddagens aktivitet. Det kan være i haven, en gåtur, besøge en kollega eller have en planlagt aktivitet. Kl. ca. 10.45 spiser vi middagsmad, som består af  rugbrød med forskellig pålæg og grøntsager. Herefter er det tid til en middagslur. Ved 15-tiden når børnene er vågnet igen får vi en eftermiddagsmad og leger derefter.

I vinterperioden  går vi i legestue en gang i ugen og en gang i måneden har vi heldagslegestue sammen med de andre dagplejere fra Fjelstrup. I sommerhalvåret mødes vi med de andre dagplejere en om ugen til leg i haverne.

•  Børnene har fri adgang til forskelligt slags legetøj.

•  At komme udenfor hver dag.

•  At se de andre kollegaer så børnene kan føle sig trygge ved gæstepleje.

•  At komme i legestue.

•  Se det enkelte barns udvikling, og møde og støtte barnet hvor det er.

•  God kommunikation med forældrene, så der bygges en god bro mellem hjem og dagpleje, så både barn og forældre kan føle sig trygge.

•  Jeg kan gode lide at være aktiv med børnene og have fokus på deres fin og grov motorik.

•  Vi synger meget og læser mange bøger, det giver mulighed for at hjælpe børnenes sprogfærdigheder.

• Vi griner og har det sjovt

• At tage på tur, i vores ladcykler til strand og skovområde eller gåture rundt i Fjelstrup .

• Vi samarbejder med børnehaven, besøger dem og de kommer i vores legestue engang i måneden.

• Hygge og være kreative omkring højtider.

Jeanette