Cecilia de Blanck

Portræt af Cecilia

Jeg hedder Cecilia de Blanck født i 1980 og bor i Sydbyen på kløvervej. Jeg er gift og har 3 børn. Jeg startede som dagplejer 2012 og har en bred erfaring i arbejdet med børn.

Hos mig har vi et legeværelse og en gang vi leger og er aktive i. Når vi spiser og er kreative, er vi i mit køkken. Ude har jeg en stor græsplæne og masser af fliser som de kan køre ræs på. Foruden det har jeg et legehus, sandkasse, gynger og rutsjebane.

Jeg lægger i min dagpleje stor vægt på, at mit hjem er vores trygge base, som vi kan tage på opdagelse ud fra og i, hvor vi altid kan komme tilbage til og finde tryghed og ro. Jeg planlægger vores aktiviteter ud fra det enkelte barn, således at børnene bliver udfordret i de 6 læreplanstemaer ( 1;Kommunikation og sprog 2; Natur, udeliv og Science,3; Social udvikling 4; Kultur, æstetik og fællesskab 5; Krop, sanser og bevægelse 6; Alsidig personlig udvikling), så vi i fællesskab udfordrer og styrker jeres børn, til fortsat trivsel og udvikling.

Jeg er med i ”grønne spirer” som gør, at vi bruger vores udendørs område flittigt, og bestræber os på at være ude hver dag. Derfor er det også vigtigt at børnene har tøj med til det. Jeg er også DGI dagplejer og går meget op i børnenes motoriske kunnen grov og fint motorisk og prøver efter bedste evne at implicere det i alle gøre de gøremål jeg kan dagligt.

En gang i ugen er vi i legestue, som vi har ved multihuset, hvor vi mødes sammen med andre dagplejere. Meget af tiden bruger jeg med mine kollegaer, hvor vi laver mange spændende ting i hver dagen, som motorik, natur, sproglege, er kreative, det er kun fantasien som sætter grænser.

Vi har flere heldagslegestuer om året, som foregår i Multihuset. Men der er aldrig noget, som ligger så fast ,at det ikke kan laves om på.

3 nøgleord for min dagpleje er: Tryghed, omsorg og nærvær. De tre ord danner grundstenene i min dagpleje.

Jeg brænder for udeliv, motorik og sprog. I min hverdag bruger jeg ICDP for at styrke min relation til børnene.

Forældresamarbejde: Det er mit håb, at vi sammen har et åbent og ærligt samarbejde omkring jeres barn. Husk at fortælle hvis der er specielle forhold omkring barnet, jeg skal vide og tage hensyn til. Det kan være allergi, spise/sovevaner eller andet. Der er altid tid og rum til en god snak.

På gensyn i min dagpleje.