Mona V Schmidt

Portræt af Mona

Jeg hedder Mona Wangsgaard Schmidt og bor Ringgade 11 i Maugstrup. Jeg er født i 1961 og blev ansat august 2002. Jeg er gift med Henning og sammen har vi 3 børn, hvoraf 1 er hjemmeboende. Vi er beriget med 5 børnebørn. Vi bor i et parcelhus, med stor lukket have.

Børnene kan lege i det meste af huset, stuen er flittigt brugt, et legeværelse er base.

I den store lukkede have er der god plads til fysiske udfoldelser og fri fantasi.

Dagene starter roligt, oftest med fri leg, indtil alle er kommet. Derefter fælles frugt. Formiddagen går ofte med ture i ladcyklen eller gåture. Vi ser på dyrene omkring os og taler om, hvad vi møder på vores vej. Vi er tæt på naturen her i Maugstrup. Vi spiser omkring kl 11. og så er det tid til en stille stund, hvor børnene bliver klar til at en lur. Oftest i barnevogn.

Når børnene er vågne, tilbydes de igen lidt frugt, brød eller andet. Eftermiddagen tilbringes alsidigt, afhængigt af hvornår børnene hentes.

Jeg lægger vægt på tryghed og omsorg, som fundament i det daglige pædagogisk arbejde. Arbejdet med hele barnets udvikling, så som sprog, motorik mv. ligger mig meget på sinde. Jeg lærer børnene om empati og forståelse for hinanden. Forsøger at skabe en struktur hvor alle trives og blomstrer. Sammen med barnet, fortæller jeg mor og far om, hvordan dagen er gået. Jeg bestræber mig på en god og tillidsfuld dialog.