Marianne Lindley

UDDANNELSE FRA APRIL 2024-MARTS 2025

Portræt af Marianne

Mit navn er Marianne og jeg bor på Ribe Landevej. Jeg er født i 1968 og blev ansat som dagplejer i 1997.

Vi tumler og leger i legeværelset og stuen, samt spiser i køkkenet. Vi bruger en stor del af tiden udendørs dels i haven dels på cykeltur. Vi smager på lækkerier fra Torvedag , vi ser på køer i Hammelev, vi dufter til skoven og mødes med andre børn på legepladsen eller biblioteket. Når vi er hjemme, bruger vi haven, som er opdelt forskellige rum der indbyder til leg og fordybelse.

Dagen starter stille og roligt efterhånden som børnene kommer, og der er morgenmad til dem, der ikke har fået det hjemmefra.

Ca 8.30 spiser vi lidt godt, pandekager, boller eller lignende, og så er vi klar til eventyr - f.eks. legestue, skovtur, besøg, eller hvad vi ellers finder på. Vi skal helst grine mange gange hver dag.

Det betyder meget for mig at følge barnets initiativer, at læse deres behov netop i dag. At skabe en tryg, glad hverdag hvor deres personlighed kan vokse.