Sonja Lund

Portræt af Sonja

Mit navn er Sonja Lund og jeg bor på Hyldevænget 5 i Sommersted. Jeg er født i 1959 og har været dagplejer siden 1992. Jeg er gift med Jan, der er flexjobber og er hjemme hver eftermiddag. Jeg har 3 udeboende børn som hedder Dennis, Kenneth og Pia. Derudover har jeg 3 svigerbørn og 5 børnebørn. Jeg har en kat, som kun er en inde-kat.

Til børnene har jeg et legeværelse med legekøkken, madras og hyggehjørne som består af en sengehimmel som bruges flittigt. Mit eget køkken bruges flittigt til at udforske alt det kreative, som vi kan finde på.

Udenfor har jeg en stor have, hvor en stor del er belagt med fliser. Deriblandt fliser rundt om hele huset, som bliver brugt til ræs med scooter, traktor, løbecykel og trehjulet cykler. Derudover har jeg et stort legehus, større sandkasse, sansegynge, rutchebane, vippedyr og en stor larve, som de kan kravle udenpå og igennem.

Morgenen starter med fri leg indtil alle børnene er kommet, hvor jeg efterfølgende serverer formiddags frugt. Når vi er inde, bliver der både leget, læst historie, sunget og hygget med diverse kreative leg. Når vi er udenfor, bliver der gået tur, på bondegårdsbesøg, skovtur, byens legeplads og leget i egen have. Én gang i ugen er vi i legestuen og i gymnastiksalen. Én gang i måneden er vi på besøg i børnehaven og i heldagslegestuen. Ved planlagt ferie vil jeg, hvis muligt, besøge børnenes gæstedagplejer.

Jeg lægger vægt på at skabe og give børnene en rolig, tryg og harmonisk hverdag. Jeg synes udelivet og naturen er en god udviklingsplads, hvor der er højt til loftet for børnene. Deres motoriske udvikling og sanser bliver skærpet i naturen, og de får masser af dejlig luft.

Jeg går meget op i at skabe en tryg og stabil hverdag for barnet og for jer forældre, så I føler jer velkomne og trygt kan aflevere jeres barn her hos mig.

Jeg ønsker, at vi alle skal være åbne, ærlige og imødekommende, så samarbejdet imellem os bliver godt.